O hovně

13. června 2018 v 11:12 | Atheira |  Princezna Lara
Víte, že čím dál více psů dnešní doby má potravinovou alergii? Jeden na kuře, druhý na lepek, jiný jenom na pšenici. Další nemůže hovězí...
Čím to je? Antipsí lidi se rádi ohání tím, že se idiotští pejskaři o ty blbý psy moc staraj a že u nich by je nějaká alergie rychle přešla, protože dřív psi alergie neměli a taky žili na rohlících!
Ano? A čím je tedy to, že se tak ohromně zvedá procento lidí s alergií na všechno možné? Taky je potřeba je spráskat, poslat do boudy k rohlíku a mlíku a nechat tam?
Já si myslím, že je to od každého trochu. Náš vliv na prostředí kolem nás se odráží ve všem - v tom, co dýcháme, jíme, pijeme, nějakým způsobem to musí mít vliv na náš organismus. A tak tu máme dobu alergií. Nehodlám řešit příčiny, píšu prostě o tom, že to tak je.

A já mám alergického psa. V zásadě je život s takovým psem normální a jednoduchý - nedat mu to, co nesmí. Balada. Jenže lidi. Zase jen lidi. S těma je to těžký. Asi potřebuju kapesní teleskopickou tyč, abych je tím mohla začít mlátit po makovicích.


Taková intolerance laktózy je věc, kterou všichni známe. Nepřímo nebo z praxe, to je jedno, víme, jak to při ní chodí a že prd je jenom předzvěst nadcházející katastrofy, kterou po pozření mléka alergický člověk už těžko zažene.

A přesně podobným způsobem to mají někteří alergičtí psi. Nejčastěji trpí intolerancí na lepek nebo kuře. Variant je ale mnoho, aby se nikdo moc nenudil.

Můj pes nesmí pšenici a krůtí. Co tím myslím? Týden po pozření má hnačku jak blázen a ještě dva týdny potom se drbe jak zablešená!
Pšenice je v ohromném množství věcí pro psy. Mimo jiné samozřejmě v marketovém krmivu. Ne, ty kapsičky fakt nejsou hovězí ani nic takového, co píšou na obalu. Rozumíme si?
To znamená žádný piškoty, žádný rohlíky, žádný pamlsky ze supermarketů ani většiny zverimexů, kde nevidím složení!, žádný... prostě nic, co mu nedám nebo nepovolím dát já. Chápeme se? A přesto se najde řada lidí, která má tendenci z dobroty své duše krmit ostatním lidem psy, dávat jim "dobrůtky".

Jednou mi bylo řečeno, že můj pes je chudák, protože jsem zakázala dát mu piškot a kus rohlíku. Pardon, můj pes jí maso a k němu nějakou tu zeleninu, jako nomální pes (jasně, v konzervách - kvalitních! nebo vařené, pěkně půl na půl. Jednou to, jindy to. Syrové nikdy nechtěla a nechce.). Pes je stále zařazením šelma. Šelmy nemaj v popisu práce pekařinu, tudíž si ani neupečou rohlík. Víte to?
Už jste viděli třeba lišku, jak dojde na lesní mýtinu, hněte, hněte a dá si třeba pizzu? Já ne. Taky jsem neviděla psa, který by věděl, jak se dělá kvásek na chleba nebo pletou housky.
Zato jsem viděla psy, kteří očividně věděli, jak lovit. A to ne proto, že by ostatní zvířata měla lepší pekařské schopnosti.

Co tím chci říct?
Nekrmte psy jiných lidí. I když třeba v dobré vůli. Nedávejte jim žádné dobrůtky a necpěte jim potají něco, co vám jejich majitel zakázal jim dát.

Proč? Vždyť vy žádný problém nemáte, že? O tom to je, že tihle zapálení krmiči všeho už nevidí, co způsobují.
Ale že ten majitel pak třeba osmkrát za noc vstává a lítá se psem ven a že toho psa musí pekelně bolet břicho a musí mu být zatraceně špatně, to vy už asi nevidíte. Vždycky, když si někdo nedá říct a i přes můj zákaz trvá na tom, že by mojí feně dal kus rohlíku nebo něco jiného, na co má prokazatelně alergii, přeju mu v duchu pořádnou sračku aspoň na dva dny, aby věděl, jaký to je.
 


Komentáře

1 Alue | 13. června 2018 v 12:39 | Reagovat

Nikdy v minulosti se mi nestalo, že by chtěli cizí lidi krmit naše psy. Nechápu...

2 Atheira | 13. června 2018 v 12:46 | Reagovat

[1]: Třeba koním to lidi dělají velmi často a ani si neuvědomují, že by dělali něco špatnýho. U mého psa je to problém především s prarodiči.
S cizíma lidma na nádraží (teba babka s müsli tyčkou) se dá slušně domluvit. S některým příbuzenstvem ovšem nikoli.

3 klavesnicetuka | E-mail | Web | 13. června 2018 v 12:50 | Reagovat

jako u té lišky jsem se nasmála:-)

ale já tohle nesnáším když někomu řekneš ať ti tímhle psa nekrmí a on to neudělá
kdysi když jsme měli ještě chovnou stanici a pejsky tak klasicky moje babča jim dávala kosti od kuřete a prostě nedokázala pochopit že to nemůžou že maj z toho sračku jasně ti lidi pak s tím pejskem nelítají nemyjou mu stokrát prdel a podobně...chjo

4 Atheira | 13. června 2018 v 14:57 | Reagovat

[3]: Příbuzní jsou v tomhle fakt hrozní. Moje máma tohle praktikuje neustále. Ne u mého psa, protože ví, že bych už fakt hodně nadávala (občas se zeptá, jestli nemůže, jen trošičku, ale dá si říct, i když se to bez toho neustálého ptaní prostě neobejde. Ne, říkám pořád. Ne, zas a znova. A stejně se další den zeptá zas a za zády má kus párku nebo šunky...jak malé dítě), ale cizím běžně cpe přes plot piškoty. Říkám, "nedělej to, nevíš, jestli to těm psům nějak nevadí. Já být na místě majitele, tak si na tebe příště počkám a z okna po tobě hodím dlažební kostku..." ne, příště jde a udělá to zas. Tajně, aby to nikdo neviděl, když se to teda nedělá, ale stejně jim to dá, protože jim to chutná...
Ale babička s dědou. No, to už je jiná liga.

5 Atheira | 13. června 2018 v 14:59 | Reagovat

[3]: Co jste chovali? Nevím proč, měla jsem tě spíš za kočkaře. Asi jsem si tě s někým spletla. :D

6 klavesnicetuka | E-mail | Web | 13. června 2018 v 15:06 | Reagovat

shih-tzu:-)

no možná protože jsme tu měli kocoura ale už se po zimě nevrátil chjo:(

7 Atheira | 13. června 2018 v 15:09 | Reagovat

[6]: Chodící paruky!! Tak to jsem už vůůbec nečekala! :D

8 klavesnicetuka | E-mail | Web | 13. června 2018 v 15:12 | Reagovat

jo doslova:-D to když se posere shih-tzu tak to je super to vymývat z těch dlouhých chlupů:-D

9 Atheira | 13. června 2018 v 15:20 | Reagovat

[8]: Připomněla jsi mi jednu paní se samojedem, která vyprávěla, jak se jednou tak v klídku procházeli, když v tom bělouš zaburácel a rázem už z části nebyl bílý... To musí být teprve zážitek. Navíc, když ten pes nemá rád vodu. :D  :D

10 Lucka | E-mail | Web | 13. června 2018 v 15:50 | Reagovat

Ještě se mi nestalo, že by někdo cizí chtěl krmit našeho psa. Naštěstí alergický na nic není, ale dneska bych se možná i bála ho nechat si něco vzít, protože třeba u nás v okolí se teď dost rozmohlo trávení psů. :-/

11 Sakura Minamino / Tweedledee | E-mail | Web | 13. června 2018 v 16:35 | Reagovat

Tenhle typ krmičů je neštěstí asi u každého druhu zvířete. Nějak jsem nikdy nepochopila, proč cpát psům zrovna rohlíky … vždyť ty nejblbější bílý tukový jsou hnus, i když to má sežrat člověk. :'D

12 Atheira | Web | 13. června 2018 v 17:14 | Reagovat

[10]: majitelé těch psů, co si vezmou přes plot piškoty (komentář č.4) taky vůbec netuší, že někoho cizího napadlo ládovat jim něčím psy.
To, že to nevíš, neznamená, že to není. Jasně, můj pes by si přes plot nic nevzal, ale jde spíš o lidi bližší než cizí.

[11]: Ono to naprostý většině totiž chutná. :D

13 beallara | 13. června 2018 v 17:18 | Reagovat

Souhlasím a každého hňupa, který to poruší bych domlátila tyčí.
Mám kočku alergickou na kukuřici, takže vím, o čem je řeč, toho sraní, můj ty bože..než se na to přišlo.
U koček, které jsou doma je to maličko jiný level, u nás se krmí jen jejich jídlem, takže od stolu a od dalších osob nedostávají. Mám v tom štěstí nebo spíše kočka má štěstí a žije kvalitní život :-)

14 Atheira | Web | 13. června 2018 v 17:30 | Reagovat

[13]: Mě taky dost dalo odhalit tu krůtu. Do tý doby to bylo dost prosraná část psího života. :D

15 Ann Taylor | Web | 13. června 2018 v 18:03 | Reagovat

[2]: To je pravda. Vzpomínám si, že jako malí jsme s dědou chodili pravidelně za vesnici k výběhu koní jednoho souseda a pořád jsme jim cpali cukr a pampelišky co rostly kolem. Pampelišky jim asi nijak nevadily a cukr snad taky ne, nebylo to zase tak často, ale na druhou stranu, kdo ví, kolik lidí jim tam takhle chodilo. Ale cizí psy nás nikdy nenapadlo ničím krmit ani jako malý. Sice jsem tehdy neměla ani potuchy, že zvíře může mít nějakou intoleranci ohledně potravin (s praxí, že slepice a prasata sežerou všechno a exotická zvířátka exotické krmení z pytlíku :D) jsem jako malá žila v domnění, že když zvíře narazí na něco, co podle přírodopisu nežere, tak to nesežere, ale ani tak mě to nenapadlo.

16 Lucienne | Web | 13. června 2018 v 19:39 | Reagovat

Lidi jsou zkrátka netolerantní a leckdy zapomínají, že mají mozek v hlavě (anebo ho prostě nemají, pod lebku už jim nevidím. :D). Takže naprosto chápu tvoje rozhořčení nad jejich nechápavostí.
Ale představa zvířat s pekařskými schopnostmi a lišky s pizzerkou na paloučku mě fakt rozesmála. :D

17 Silwiniel | Web | 13. června 2018 v 20:01 | Reagovat

Netušila jsem, že psi můžou mít potravinové alergie! O_O Každopádně nechápu, jak si někdo může dovolit krmit cizího psa, to je docela šílený. Měla jsem voříška, který byl schopný sežrat všechno a nikdy mu nebylo špatně. Když se naši rozvedli, tak byl u táty a ten ho krmil zbytky od jídla, dal mu klidně kus houskového knedlíku a čočku, ale pes byl v pohodě. Pak jsme měli Ťapinku, bišonka, a ta mohla jen jeden druh granulí, jinak měla velké zažívací potíže.

18 Atheira | Web | 13. června 2018 v 20:58 | Reagovat

[17]: Tak normální pes by nic takového mít neměl... Hodně záleží na takovém tom životním startu. Správně je, když se pes naučí trávit maso, kosti, pak nebude mít problém. U psů čistě na granulích jsou pak problémy s tím, že nedají nic jiného (při pomalém přechodu by se to za měsíc až dva ale nejspíš podařilo), případ té vaší. U jiných granulářů se zažívací problémy ztratí při přechodu na maso (vařené nebo syrové) a dokonce se mohou ztratit i alergie na konkrétní druhy masa - pes, který nedával kuřecí granule, může po čase, kdy se mu kuřecí nedává, v klidu jíst kuřecí maso. V podstatě nejvíce alergických reakcí na jednotlivé druhy masa vyvolávají granule (moučky, tuk v nich použitý atd. tam totiž nikdy nevíš, co tu reakci vyvolává. Často mají granule nějakou příchuť, přesto je tam hned několik zdrojů živočišných bílkovin a použitý tuk je pak třeba z úplně něčeho jiného. Správně by to mělo být - jeden zdroj bílkovin a tuk ze stejného zvířete. Často to tak není.). Naprostá většina alergiků se srovná, když se do nich přestanou ládovat granule a pak, ano, jsou schopni ustát i zbytky od oběda. To je možná ten důvod, proč to dřív nebývalo v takové míře - nebyly granule. :-D
Nicméně, řada psů má prostě intoleranci obilovin, granule v tomhle nehrají až takovou roli (pšenice nejčastěji), některým jen hrozí, že po požití uletí, ale i tak... ono mít prdy stejně není nic příjemnýho a kdo to chce doma čuchat? :-D

[16]: Možná by si i vydělali. Lidi teď jdou po přírodě jako diví. Taková lesní pizzerka není nápad k zahození. :D

[15]: U koní tohle krmení může skončit i dost blbě, ale to už ti hodní kolemjdoucí nevidí. Jen majitele skoro klepne pepka a platí ohromný prachy u veta.
Pampelišky samozřejmě ok, ale i tady - lidi jim kdovíproč rádi cpou pečivo. :-?

19 Sova přepálená | Web | 14. června 2018 v 15:28 | Reagovat

Nějak mi nejde na rozum, že někdo cítí potřebu něčím krmit cizí psy. :D Navíc bez ptaní a něčím kdoví čím.

U těch koní je to třeba trochu jiný. Jako malá jsem taky s oblibou krmila kdejaké koníčky, protože to byla skvělá možnost přijít s tím zvířetem nějak těsněji do kontaktu, a nikdo mi to nezakazoval. Když jsme pak začali chovat koně doma, ke krmičům jsem rychle získala averzi. Ono je totiž v případě koní možných průserů s nežádoucím krmením hned několik. První věc je to, že jim lidi nacpou kdeco, co mají zrovna na výletě k svačině. Dodnes si živě pamatuju tu hrůzu, co jsem zažila, když jsme jednou večer šli koně zavírat a byla u nich zrovna taková rodinka na kolech. Ptali se nás, kam ty koně vedeme, a my na to, že do stáje na večeři, načež týpek povídá "ale oni už večeřet nemusí, my už jsme jim dali buchty". V tu chvíli jsem nevěděla, jestli mám nejdřív sebrat nějaký klacek a toho chlapa přetáhnout, nebo volat veterináře. Koně ty buchty samozřejmě sežerou, je to voňavý a sladký a oni sladký rádi, jenže moc horších věcí, než je kynutý těsto a povidla, už jim dát nemůžeš. Nakonec to dopadlo dobře, ale hrůza to byla ohromná. Pak si pamatuju případ, kdy myslím že ve Slatiňanech umřela kobylka Převaláka, protože nějací idioti ignorovali zákaz krmení a nacpali jí větve z tisu, to mě pak dlouho strašilo.
Další věc je, že se to koně o pamlsky dokážou mezi sebou dost ošklivě porvat. Ono stačí, když se nešťastně nakopnou kvůli kousku mrkve, a hnusný úraz je hned na světě. Pár takových bitek jsem byla svědkem a byly dost děsivé. Když už to došlo do takové fáze, vykázala jsem krmiče pryč. Někteří koně si pak taky navyknou ty pamlsky vynucovat, a dělají to dost agresivně. Když jsme měli Sáňku zezačátku, chodila sem půlka vesnice a něčím jí cpali, a ona pak strašně kousala, protože se naučila, že lidi znamenají mlsky a že si je prostě vydupe. Takové nešvary se pak dost blbě odnaučují. Taky je tu ten jednoduchý fakt, že kůň je velký a má velký zuby a sílu. A že někteří lidi neví, že když  koni takhle něco dávají, mají mu to podat na natažený dlani, takže mu kolikrát nacpou do huby skoro celou ruku. Vždyť koníčci jsou přece hodní a nekoušou. Jenže koníček nepozná, co je kus chleba a co je lidská ruka a prostě skousne, že jo. Dětský prstíčky by uchroupnul, ani by si toho nevšiml. Samozřejmě by to pak odnesl majitel.
Teď mám na ohradě cedulku se zákazem krmení a obrázkem ležícího koně. Myslím, že to trochu funguje. Když tam někoho zastihnu s pamlsky, dám jim osvětlující přednášku. Lidi, kteří sem třeba jezdí častěji, už jsem naučila, že jestli chtějí dát koníčkům dobroty, ať to nechají v tašce a že jim to pak rozdělíme k večeři. Většinou to končí u tetiny drůbeže, ale to už ti lidi nemusí vědět. :D
Snad nevadí, že jsem se tak rozepsala asi dost mimo téma. Ale jak se tu v komentářích zmínili koňomuti, napadlo mě, že by mohlo být dobré vnést do té situace trochu světla a pohled z druhé strany. :)

20 Atheira | Web | 14. června 2018 v 16:36 | Reagovat

[19]: No, tak moji mámu jo, vidíš to... Já bych jí někdy přála, aby jí ta holka u toho chytla. Protože vím, jak bych byla nasraná já.
Zvlášť prostě že u těch psů je tohle braní od cizích lidí, když nikde nikdo není, dost blbý i v tom, že pak může přijít nějaký debil a hodit jim něco otrávenýho.

Nevadí, jedině dobře, jen ať lidi vidí, co to s těma koněma je za voser. :-D

21 Jana | E-mail | Web | 15. června 2018 v 18:33 | Reagovat

Jedna z věcí, které na zaškolování nových kočkopsích chův zmiňuji velice, velice důrazně - vždy se majitele zeptejte, jaké pamlsky smí a nesmí. Dávejte do misky přesně to, co zadal majitel....

22 Lucille | Web | 18. června 2018 v 10:18 | Reagovat

Miluju tu fotku, kde mi odnáší moji nejoblíbenější krosku

23 Keiji | Web | 19. června 2018 v 8:07 | Reagovat

Je to od začátku do konce zas a znovu o těch lidech. Stejně jako v Zoo je přísný zákaz krmení, cedule všude, automaty na speciální žrádlo které nemá žádnou výživnou hodnotu a jen "zvířetem projde", ať ho může sníst kolik se lidem bude ráčit, stejně jsem vždycky narazila na někoho, kdo cpal to svoje. "Přece za to nebudu platit, když mám v batohu svoje." Kdyby tam nešpicloval hlídač, bůhvíkolika lidem by to procházelo.
Stejné je to s těmi koňmi. Jde u těch lidí podle mě hlavně o ten pocit, mít tu pozornost toho zvířete. Přilákat je k sobě, takto "jemně" je "zkrotit" a připadat si důležitě, protože pro to zvíře v tu chvíli existuje jen to jídlo v ruce. "V mojí ruce!"
A to samé pak pro zavrtění psího ocásku.
Ale to se mi stalo fakt výjimečně, že by mi někdo chtěl krmit venku psa. Snad jen jednou, když jsem vyšla z obchodu a viděla nějakou bábu, jak tam něco kolem přivázané Akiny čachruje, ta se ale soustředila na dveře, kdy už vyjdu ven.
Ale ta rodina... když je to na rodiče a sourozence, ještě se je dá trochu zkrotit, i když je někdy třeba být trochu drsnější. Ale prarodiče... přesně, jak popisuješ (anebo jsem to četla někde v komentářích), "když je to zakázaný, udělám to alespoň potají, když se nikdo nedívá. protože ten pes to chce! a chce to ode mě! a chudák, oni mu nic takového nedají! všechno zakázaný!"
Nevím, mám pocit, že tohle si rozumný člověk prostě uvědomí už z té cedule, už ze selského rozumu, nebo popřípadě z toho prvního upozornění. Ale takoví, kterým jde jen o to, aby byli sami středobodem vesmíru a vše se točilo kolem jich, včetně té pozornosti zvířat, tohle nezajímá. Ne, když pak odejdou a nevidí důsledky. Snad kdyby se jednoho dne dostali do stejné situace s vlastním zvířetem a karta se obrátila... pak možná...

24 Hemitson | Web | 8. července 2018 v 22:46 | Reagovat

Můj pes třeba nedokáže sníst hovězí (v jakékoliv formě) bez toho, aby z toho měl další den nebo i více dnů průjem. To pak důrazně všem říkám, aby mu nic hovězího nedávali. Naštěstí se zřídkakdy stává, že bychom potkali při procházce někoho s flákotou masa a podstrkoval by to mému psovi. :-D
Nicméně souhlasím, není to nic příjemného, když pak člověk běhá se psem pořád ven a psovi je špatně.

Nový komentář

Vezměte na vědomí, že diskuse je moderována. Než se nový komentář začne zobrazovat, musí jej nejdříve schválit autor blogu.

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama



Doporučuji: